• UNICERA İstanbul Seramik, Banyo, Mutfak Fuarı
  • 4-8 Şubat 2020
Kalan Süre

UNICERA Fuarı, dünyaca ünlü tasarımcılara ev sahipliği yaptı


Türkiye’nin marka değeri en yüksek fuarı UNICERA; Fas, İtalya, İspanya ve Almanya’dan gelen dünyaca ünlü ödüllü tasarımcılara ev sahipliği yaptı. Fuar kapsamında düzenlenen seminerde konuşan Giuseppe Scutellà, her tasarımın içinde farklı bir kültürü barındırdığını ve her bir tasarımın tıpkı bir birey gibi farklılık gösterdiğini söyledi. Hicham Lahlou da Afrika, Fas ve İslami kültürü, küresel kültürlerle birleştirerek kendi tasarım kimliğini oluşturduğunu söyledi.
 
Türkiye’nin en büyük ihtisas fuarı UNICERA İstanbul-Seramik Banyo Mutfak Fuarı, CNR EXPO Yeşilköy’de açıldı. CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık, Türkiye Seramik Federasyonu (TSF) ve Tesisat İnşaat Malzemecileri Derneği (TİMDER) iş birliğinde gerçekleştirilen fuarda Fas, İtalya, İspanya ve Almanya’dan gelen dünyaca ünlü ödüllü tasarımcılar deneyimlerini ziyaretçilerle paylaştı.
Fuar kapsamında düzenlenen seminerde; Nacar Dizayn’dan IF, Red Dot, Alman Tasarım Ödülleri, İyi Tasarım Ödülü ve Delta 2018 Ödülü olmak üzere en prestijli uluslararası ödüllerin sahibi Bern Donadeu; Giuseppe Maurizio Scutellà Studio’dan ikonik birçok projeye imza atan Giuseppe Scutellà; Hicham Lahlou Design Studio’dan Fas ulusal tasarımının bayrak taşıyıcısı ve çağdaş tasarımın öncüsü Hicham Lahlou ve Vandiss’den Valenti Garcia yaptıkları sunumlarla ziyaretçilerden tam not aldı. 
 
“Tasarımcılar için kullanıcı beklentileri oldukça önemli”
“Tasarım, Ürünlerinizin Üzerine Eklenen Bir Katman Değildir” konulu seminerde ziyaretçilerle bir araya gelen Bern Donadeu, tasarımcıların kullanıcı ihtiyaçlarını gözlemleyerek ihtiyaca uygun tasarımlar yaptıklarını söyledi. Donadeu, “Tasarımcılar için kullanıcı beklentileri oldukça önemli. Örneğin: Banyoyu temizlenmek için mi kullanacaksınız yoksa rahatlamak için mi? Tasarımı yaparken bu sorunun cevabı konsept oluşturmada büyük önem taşıyor. Çünkü siz banyoyu rahatlamak için kullanacaksanız, burada hem müzik dinlemek hem de internette vakit geçirmek isteyebilirsiniz. Tasarımcı bu noktada hem ihtiyaçları hem de istekleri karşılayacak tasarımlar ortaya koymalı” dedi. 
 
“Her tasarım içinde farklı bir kültürü taşır”
“Organik Tasarımlara Karşı Geometrik Tasarımlar” konulu seminerde konuşan Giuseppe Scutellà,her tasarımın içinde farklı bir kültürü barındırdığını ve her bir tasarımın tıpkı bir birey gibi farklılık gösterdiğini söyledi. Scutellà, Galileo’nun “Eğer ki büyük bir proje yapmak istiyorsan o zaman doğru soruları sorman gerekir. Doğru soruları sorarken doğru yanıtları alabilirsin” sözünü örnek göstererek “Biz tasarımcılar için doğru soruları sormak ve doğru cevapları almak oldukça önemlidir. Çünkü soracağımız soru ve alacağımız cevaplar tasarımı ortaya çıkarır” dedi. 
Scutellà sözlerine şöyle devam etti: “Bir ürünün başarısı yüzde 50 fabrika yüzde 50 de tasarımdır. Bunları bir araya getiremezseniz bir başarı elde edemezsiniz. Bu sebeple de tasarımcı bir ürünün her aşamasında bulunmalı ve herkesle diyalog halinde olmalıdır.” 
 
 
“Genç tasarımcılar öncelikle kendi kimliğini oluşturmalı”
“Uluslararası Dizaynın Arka Planı” konulu seminerde ziyaretçilerle deneyimlerini paylaşan Hicham Lahlou, Çin’den Fas’a birçok ülkenin tasarımda aynı metodolojiyi kullandığını, burada önemli olanın vizyon ve strateji olduğunu söyledi. Genç tasarımcılara kendi kimliklerini oluşturmaları konusunda tavsiyede bulunan Lahlou, “Afrika, Fas ve İslami kültürü, küresel kültürlerle birleştirerek kendi kimliğimi oluştururdum. Birçok ülkede birçok etkinliğe katılıyorum. Burada yeni insanlarla bir araya geliyorum. Bu sayede de farklı kültürleri tanıma hatta yerinde görme fırsatı yakalıyorum. Biriken bu tecrübelerimi de kendi tasarım kimliğimi oluşturmak ya da geliştirmek için kullanıyorum. Sonuçta bu sizin kimliğinizdir, ilham alabilir ya da ilham verebilirsiniz” şeklinde konuştu.
 
 
“Tasarımlar birbirine benzese de arada bazı farklılıklar vardır”
“Banyo Aksesuarlarının Tasarım Evrimi, Banyoda Tasarımın Önemi” konulu seminerde konuşan Valenti Garcia, tasarımlarının zarif, basit olmasına özen gösterdiğini, genellikle de geometrik şekillerle metalik ve ahşap yüzeyleri tercih ettiğini söyledi. Her banyo tasarımı gibi banyo aksesuarlarında da farklı arayışlar olduğunu ifade eden Garcia, “Banyo aksesuarı almaya gittiğinizde birbirine çok benzeyen farklı ürünlerin olduğunu görürsünüz. Aralarında bir benzerlik olsa da aslında her ürün birbirinden farklıdır. Ürünlerde küçükte olsa ölçüsel ve biçimsel olarak farklılıklar vardır” dedi. Garcia, “Bir ürünü tasarlamadan önce ürün analizi ile pazar araştırmasını yapmak ve yeni trendleri öğrenmek zorundayız. Tasarımda teknolojik ve inovatif özellikler de önemlidir. Tüm bu bilgi ve özellikleri bir araya getirirsek, ürün ancak o zaman başarıya ulaşır” şeklinde konuştu.