• UNICERA İstanbul Seramik, Banyo Mutfak Fuarı
  • 27 Şubat-3 Mart 2018
Kalan Süre

Haberler

Dünya, Türk seramik sektörünün kaliteli üretimine şahit oldu UNICERA yabancı ziyaretçi rekoru kırdı

Türkiye’nin en büyük ihtisas fuarı UNICERA İstanbul Seramik, Banyo, Mutfak Fuarı’nda, 8 bin 12’si yabancı olmak üzere 73 bin 281 profesyonel ziyaretçi ağırlandı. Yabancı ziyaretçi oranında bu yıl yakalanan %21’lik rekor artış, Türk seramik sektöründe memnuniyet yarattı.
 
Fuarın Türk seramiğinin gücünü dünyaya gösteren bir organizasyon olduğunu belirten Serenova Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hilmi Alper, “Fuar, bu yıl ilk kez CNR Expo’da düzenleniyor. Bu bizim için bir soru işaretiydi. Ama ben Unicera’da bu kalabalığı daha önce hiç görmedim. Standımıza öylesine ilgi vardı ki bir saniye bile dinlenemedik. CNR Expo’nun gücünün yanı sıra tasarımlarımızın da özelliği bunda etkili oldu.”
 
Sektörün 1.5 milyar dolar ihracatı olduğunu belirten TİMDER Başkanı Ertan Sapankaya “sektör olarak Avrupa’nın üretim üssüyüz. Dünyada İtalya, İspanya’dan sonra üçüncü sırada yer alıyoruz ve İkinci sıraya yükselmeyi hedefliyoruz” dedi.
 
Seramik sektöründe yenilikçi ürünlerin sergilendiği UNICERA İstanbul Seramik, Banyo, Mutfak Fuarı tamamlandı. CNR EXPO Yeşilköy’de düzenlenen Fuarı, 8 bin 12’si yabancı olmak üzere, 73 bin 281 profesyonel ziyaret etti. Fuar, aralarında ABD, Almanya, İtalya, Fransa, İngiltere, İspanya, Çin, Rusya, Hindistan, Polonya’nın da bulunduğu 126 ülkeden gelen sektör profesyonellerin katılımı ile gerçekleştirildi. 
 
Fuar, seramik sektörünün yüzünü güldürdü 
Unicera’nın şölen havasında geçtiğini belirten Ege Seramik Genel Müdürü Göksel Yenigüler “Bu yıl Unicera için, tek kelimeyle şölen diyebilirim. Özellikle lokasyon hem yurt içinden hem de yurt dışından gelenler için çok iyiydi. Fuarda sabahtan akşama kadar hiç oturmadan müşterilerimizle ilgilendik. Yeni kreasyonlarımız müşterilerimizin onayından geçti ve satışa döndü. Bu anlamda fuardan çok memnunuz” dedi.
 
“Unicera’da bu kalabalığı daha önce hiç görmedim”
Serenova Seramik Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hilmi Alper ise Unicera’nın, Türk seramiğinin gücünü dünyaya gösteren bir fuar organizasyonu olduğunu belirterek, “Fuar, bu yıl ilk kez CNR Expo’da düzenleniyor. Bu bizim için bir soru işaretiydi. Çünkü fuarın nasıl geçeceğini bilmiyorduk. Ama ben Unicera’da bu kalabalığı daha önce hiç görmedim. Standımıza öylesine ilgi var ki inanın bir saniye bile dinlenemedik. CNR Expo’nun gücünün yanı sıra tasarımlarımızın da özelliği bunda etkili oldu” diye konuştu.
 
UNICERA’ya bu kadar yabancı hiçbir zaman gelmemişti
UNICERA’ya katılma amaçlarının tamamen yabancı müşteriyi yakalamak olduğunu dile getiren Belinza Banyo’dan Affan Uygun “ Ülkemizin son dönemlerde yaşadığı sıkıntılar yüzünden fuara yabancı ziyaretçi gelmeyecek diye bir korkumuz vardı. Ama yanıldığımızı gördük. UNICERA’ya bu kadar yabancı hiçbir zaman gelmemişti. CNR Expo’ya çok teşekkür ederiz.” dedi. 
 
Fuara oldukça fazla yabancı ziyaretçi ilgi gösterdi
UNICERA bizim için tek kelimeyle heyecanı ifade ediyor diyen Kütahya Seramik Teknik Genel Müdür Yardımcısı Celal Üstündağ “Bu yıl fuar merkezimiz değişti. Ama yeni yerimizde ulaşım imkanları, katılımcı ve ziyaretçi çok iyi. Bizler bu fuara daha fazla ihracat hedefi ile katılıyoruz. Bu hedefimizi yakaladık diyebilirim, çünkü fuara oldukça fazla yabancı ziyaretçi ilgi gösterdi.” diye konuştu. 
 
Çok iyi organize edilmiş bir fuar
“ İspanyol firmaları adına, Türk seramik sektörünü tanıtmak ve önümüzdeki yıl İspanyol alıcıların fuara ziyaretlerini sağlamak için buradayım. UNICERA bu yıl benim için mükemmelliği ifade etti. Çok iyi organize edilmiş, seneye çok sayıda İspanyol firmanın bu fuarda yer alacağını umuyorum.” diyen İspanya Büyükelçiliği’nden Borja Fernandez’in yanı sıra İtalya seramik sektörünün en önemli yayın organlarından CER Dergisi Editörü Simone Ricci “ UNICERA’ya, İstanbul’a ve Türkiye’ye ilk defa geldim. İtalya’da seramik karo endüstrisinde çalışıyorum, bu yüzden pazarla ve fuarla çok ilgiliyim. UNICERA’da gördüm ki Türk firmaları İtalyan firmaları için önemli bir rakip. 
UNICERA’nın benim için muhteşem bir organizasyon olduğunu söyleyebilirim. Gelecek sene tekrar gelmeyi umuyorum.” dedi. 
 
 
Unicera fuarı yabancı ziyaretçilerden de tam not aldı
Unicera’ya katılan İspanya Banyo Ekipmanları Derneği (ASEBAN) Sergio Gonzalez
fuarın Asya pazarları için bir geçit niteliği taşıdığını vurgulayarak, “Sadece Türkiye’den değil, İtalya ve Almanya gibi birçok ülkeden katılımcı gördüm. Türk seramik sektörünün kaliteli üretimine şahit olduk” diye konuştu. 
 
1.5 milyar dolar ihracat
Fuar ve sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan TİMDER Başkanı Ertan Sapankaya, Türkiye’nin seramik üretiminde Avrupa’nın üssü olduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: “Seramik sektörü olarak dünyada İtalya, İspanya’dan sonra üçüncü sırada yer alıyoruz ve İkinci sıraya yükselmeyi hedefliyoruz. Katma değeri yüksek olan seramik sektörünün 1,5 milyar dolar ihracatı var. Unicera’ya katılan firmalar ile görüştüm. Yabancı ilgisinden memnun kaldıklarını söylediler. Fuara bağlı olarak sektör ihracatında artış bekliyoruz” dedi. 
 
“Çinliler, Türk seramiğinin teknolojisini kopyalamak için fuara geldiler” 
Ertan Sapankaya, “İspanya’da bizim muadilimiz olan dernek yöneticileri ile fuarda bir araya geldik. Görüşmeler yaptık. Önümüzdeki yıl Unicera’ya daha çok ziyaretçi gönderecekler” diye konuştu. Fuara Çin ilgisinin de yüksek olduğunu vurgulayan Ertan Sapankaya, “Çinlilerin büyük ebatta seramikleri yok. Hem onun etkisi hem de Türk seramik sektörünün teknolojisini kopyalamak için fuara geldiler. Bu bizim gücümüzü gösterir.” şeklinde konuştu. Sapankaya, “Eczacıbaşı Grubu'nun başına gelen helikopter kazası bizi derinden etkiledi. Sektör olarak çok üzüldüğümüzü bir kez daha vurgulamak istiyoruz” dedi. 
 
 
Bu yıl ilk kez 40 ülkeden gelen alım heyetlerinde yer alan önemli firma yetkilileri ile katılımcı firmalar arasında B2B Eşleştirme Programı kapsamında ikili görüşmeler de yapıldı. UNICERA Fuarı, CNR Holding kuruluşlarından İstanbul Fuarcılık tarafından Türkiye Seramik Federasyonu (TSF) ve Tesisat İnşaat Malzemeleri Derneği (TIMDER) iş birliğinde 60 bin metrekare alanda gerçekleştirildi. 1.000’in üzerinde markanın katılımı ile düzenlenen fuar, aralarında Almanya, İtalya, Portekiz, Çin, Tayvan, Hong Kong Hindistan, İran’ın da bulunduğu ülkelerden gelen 15 yabancı katılımcı firmanın, yeni ürün ve modellerine ev sahipliği yaptı.